Nie AdaLAH aKu

Nie AdaLAH aKu

Thursday, August 26, 2010

Ke Arah Perancangan Pembangunan Suburbanization di Malaysia

Ini adalah mukadimah untuk saya menyiapkan tugasan yang di berikan. Tajuknya ialah Ke arah perancangan pembangunan Suburbanization di Malaysia. Ke arah perancangan pembangunan Suburbanization di Malaysia adalah sangat penting. Tujuannya adalah untuk meningkatkan pertumbuhan dan kemajuan pembangunan kawasan tersebut terutamanya kawasan luar bandar. Kemajuan sesebuah kawasan adalah penting. Namun pembangunan dan kemajuan juga memberi beberapa kesan positif dan negatif kepada masyarakat, ekonomi,sosial dan alam sekitar. Hal ini berlaku di sebabkan beberapa faktor-faktor, kesan dan cara untuk menangani masalah ini yang saya akan bincangkan dalam tugasan yang diberikan. Selain itu, saya cuba mencari konsep yang sesuai untuk di praktikal di kawasan luar bandar.

Harapan saya Dr.akan bagi sedikit komen, maklumat dan informasi yang berkaitan supaya dapat saya jadikan sebagai rujukan. Terima kasih.

1 comment:

  1. mungkin disebabkan faktor lambakan idea yag diketengahkan oleh pelajar-pelajar dan golongan yang meneroaki isu ini..mungkin pendapat anda boleh diguna pakai dalam menyelesaikan masalah urban sprawl.

    ReplyDelete